ThePay.cz, s.r.o.

Nápověda - EET9

Týká se EET i mě?

Pokud spadáte do kategorie maloobchod nebo velkoobchod, máte povinnost evidovat tržby od 1. 3. 2017. Toto se týká i plateb přijatých přes platební bránu ThePay.

Jak mohu EET řešit?

Máte několik možností, jak EET řešit:

  • Můžete implementovat komunikaci s EET API na svojí straně. Platební brána pro vás bude fungovat stejně jako doposud.
  • Pokud používáte standardní e-shopové řešení, je možné, že hotové řešení EET je již pro něj dostupné jako modul.
  • Můžete využít naše řešení. To je pro vás připraveno zcela zdarma.
Jakou formou obdrží moji zákazníci účtenku?

Účtenky budou zákazníkům zasílány e-mailem. Pro doručení účtenky je tedy nutné, abyste při vytváření platby předávali platební bráně funkční e-mailovou adresu zákazníka. Pokud si nejste jisti, že toto již váš e-shop činí, kontaktujte správce vašeho e-shopu či programátora, aby to ověřil a případně napravil. Základní ověření můžete provést ve svém ThePay Účtu v detailu platby. Pokud zde vidíte e-mailovou adresu zákazníka, tak nám je již předáváte.

Účtenka bude dále dostupná v podobě webové stránky. Její adresa bude zaslána v e-mailu zákazníkovi a bude také dostupná v detailu platby v administraci a nebo přes datové API. Pokud byste chtěli účtenky doručovat sami, můžete si údaje na účtenku (FIK, BKP, PKP) a adresu webové účtenky zjistit přes datové API.

Musím měnit implementaci platební brány ThePay, pokud chci použít vaše řešení EET?

Zásahy do implementace musíte provést pouze v následujících případech:

  • Prodáváte zboží ve více sazbách DPH.
  • DPH počítáte zdola (z částky bez DPH vypočítáváte hodnotu daně, nikoliv naopak).
  • Celkovou částku nákupu zaokrouhlujete a rozdíl vzniklý zaokrouhlením nedaníte stejnou sazbou jako zboží.
  • Využíváte nějakou formu poukázek (např. dárkové poukázky).
  • Prodáváte použité zboží.

Pokud do těchto kategorií nespadáte, nemusíte měnit implementaci platební brány. Stále ale musíte nastavit EET ve svém ThePay Účtu, chcete-li tuto funkci používat.

Potřebuji kvůli EET změnit implementaci platební brány. Jak to provedu?

Pro vaše potřeby jsme rozšířili naše API a všechno popsali v nově zveřejněném implementačním balíčku. Váš programátor si s tím jistě budete vědět rady.

Jak ověřím funkčnost EET ve svém ThePay Účtu

Pokud máte EET zapnuto a nastaveno, tak v detailu každé platby ve svém ThePay úÚčtu uvidíte informace z účtenky. Všechny účtenky zaevidované před 1. 3. 2017 se evidují v ověřovacím módu a nejedná se tedy o zaslání údajů o evidované tržbě ve smyslu §18 ZoET. Od 1. 3. 2017 bude systém automaticky evidovat účtenky v ostrém módu. Z vašeho pohledu se však nic nezmění.

Jaké platby budou zasílány na Finanční správu?

Službu EET poskytujeme na všechny platební metody, které prostřednictvím naší platební brány využíváte. Finanční správě tak zašleme informace o všech platbách provedených přes platební bránu ThePay.

Jak fungují storna plateb?

Pokud stornujete platbu, která byla hlášena do EET, bude tato platba stornována i v systému  EET (bude odeslána nová účtenka se zápornými částkami). Tato účtenka bude k dispozici v detailu platby. Zákazníkovi se informace o stornování platby nezasílají.

Potřebujete ještě s něčím poradit?
Ozvěte se nám.
Chci kontaktovat podporu