Nápověda - EET9
Pokud spadáte do kategorie maloobchod nebo velkoobchod, máte povinnost evidovat tržby od 1. 3. 2017. Toto se týká i plateb přijatých přes platební bránu ThePay.
Máte několik možností, jak EET řešit:
- Můžete implementovat komunikaci s EET API na svojí straně. Platební brána pro vás bude fungovat stejně jako doposud.
- Pokud používáte standardní e-shopové řešení, je možné, že hotové řešení EET je již pro něj dostupné jako modul.
- Můžete využít naše řešení. To je pro vás připraveno zcela zdarma.
Účtenky budou zákazníkům zasílány e-mailem. Pro doručení účtenky je tedy nutné, abyste při vytváření platby předávali platební bráně funkční e-mailovou adresu zákazníka. Pokud si nejste jisti, že toto již váš e-shop činí, kontaktujte správce vašeho e-shopu či programátora, aby to ověřil a případně napravil. Základní ověření můžete provést ve svém ThePay Účtu v detailu platby. Pokud zde vidíte e-mailovou adresu zákazníka, tak nám je již předáváte.
Účtenka bude dále dostupná v podobě webové stránky. Její adresa bude zaslána v e-mailu zákazníkovi a bude také dostupná v detailu platby v administraci a nebo přes datové API. Pokud byste chtěli účtenky doručovat sami, můžete si údaje na účtenku (FIK, BKP, PKP) a adresu webové účtenky zjistit přes datové API.
Zásahy do implementace musíte provést pouze v následujících případech:
- Prodáváte zboží ve více sazbách DPH.
- DPH počítáte zdola (z částky bez DPH vypočítáváte hodnotu daně, nikoliv naopak).
- Celkovou částku nákupu zaokrouhlujete a rozdíl vzniklý zaokrouhlením nedaníte stejnou sazbou jako zboží.
- Využíváte nějakou formu poukázek (např. dárkové poukázky).
- Prodáváte použité zboží.
Pokud do těchto kategorií nespadáte, nemusíte měnit implementaci platební brány. Stále ale musíte nastavit EET ve svém ThePay Účtu, chcete-li tuto funkci používat.
Pro vaše potřeby jsme rozšířili naše API a všechno popsali v nově zveřejněném implementačním balíčku. Váš programátor si s tím jistě budete vědět rady.
Pokud máte EET zapnuto a nastaveno, tak v detailu každé platby ve svém ThePay úÚčtu uvidíte informace z účtenky. Všechny účtenky zaevidované před 1. 3. 2017 se evidují v ověřovacím módu a nejedná se tedy o zaslání údajů o evidované tržbě ve smyslu §18 ZoET. Od 1. 3. 2017 bude systém automaticky evidovat účtenky v ostrém módu. Z vašeho pohledu se však nic nezmění.
Službu EET poskytujeme na všechny platební metody, které prostřednictvím naší platební brány využíváte. Finanční správě tak zašleme informace o všech platbách provedených přes platební bránu ThePay.
Pokud stornujete platbu, která byla hlášena do EET, bude tato platba stornována i v systému EET (bude odeslána nová účtenka se zápornými částkami). Tato účtenka bude k dispozici v detailu platby. Zákazníkovi se informace o stornování platby nezasílají.